Jak zbierać subskrypcje i lajki na YouTube – suby i lajkowanie na YT

zdobywanie subskrypcji i lajków

Jak zapowiadałem dzisiaj wytłumaczę, dlaczego ludzie na Youtube zawsze proszą odbiorców o subskrybowanie i lajkowanie ich twórczości. Internet został zalany prośbami o subskrypcje i lajki, ale czy to jest normalne?!

Zbieracze subskrypcji i lajków na YouTube

Niestety chodzi o to, by przypodobać się algorytmowi, jaki obowiązuje na Youtube, ale również w wyszukiwarce Google i Google play. Dlaczego niestety? Dlatego, że tworzę również strony internetowe od 2005 roku i wiem, że przymilanie się algorytmowi, a nie ludziom sprawia, że wchodząc na niektóre strony widzisz takie kwiatki, jak poniżej na zdjęciu.

algorytm wyszukiwarki
Podobnie jest w wyszukiwarce, gdzie strony tworzy się pod Google, a nie dla ludzi

Czyli nagromadzenie słów kluczowych w tzw. nagłówkach, które ma sprawić, że po wpisaniu wyrazu w Google, zobaczysz w wynikach wyszukiwania te strony, które właśnie zawierają w swojej treści owy wyraz zagnieżdżony gdzieś w nagłówku. Algorytm wymusza pewne techniki tworzenia przekazu medialnego, który jest sztuczny i tworzy chaos.

Tak samo jest na YouTube, na co narzeka wielu internautów, bo tworzy się błędne koło, a mianowicie, po wpisaniu wyrazu w polu wyszukiwania YT, pokażą się tobie filmiki od twórców którzy mają najwięcej subskrybentów, czyli stałych widzów.

I nie ważne czy jesteś widzem danego kanału, czy nie, to te filmy są najwyżej na Twojej liście wyszukiwania. Zatem, by być wyświetlanym trzeba mieć dużo subskrybentów.

YouTube lepiej traktuje dużą ilość subskrypcji (subów)

Powiedziałem, ze tworzy się błędne koło, a to dlatego, że jest to pewnego rodzaju bańka informacyjna, z którą YouTube stara się sobie poradzić z różnym skutkiem. Bowiem skoro wyświetlają się Tobie filmy osób z największą ilością subskrypcji, to ty również zasubskrybujesz ten kanał jeśli spodoba się Tobie dany filmik. Więc duży “jutuber” staje się jeszcze większy. Ta sytuacja jest utrapieniem dla nowych twórców, którzy nie mogą pokazać swojej pracy, bo i tak wyniki wyszukiwania pokażą tych największych graczy i nie ważne jaki materiał stworzysz i jak bardzo będzie on lepszy od innych, to nikt go nigdy nie zobaczy.

Subskrybenci są też ważni dlatego, bo jeśli subskrybujesz dany kanał, to gdy pojawi się na nim nowy film, to zostajesz o tym poinformowany automatycznie. Ponadto ten materiał będzie się Tobie pokazywał w liście proponowanych filmów Stąd “jutuberzy”, którzy chcą by ich filmy były oglądane, często proszą o subskrypcję, co daje gwarancje dotarcia do stałej liczby osób.

Oczywiście wielu internautów odnajduje dane materiały wchodząc na nie z Google, ale ruch ten jest zazwyczaj bardzo mały i nie da się w ten sposób pozyskać nowych subskrybentów.

Co się stało z algorytmem YT?

Algorytm YouTube był dobry, 5-8 lat temu, ale dostępność do smartfonów sprawiła, że filmów zaczęło przybywać w tempie ekspresowym. YT doszedł do wniosku, ze najlepszym sposobem na wyłowienie najlepszych filmów będzie poleganie, na tym kto ma ile subskrypcji. Zakładano, że skoro twórca jest lubiany, to każdy jego materiał będzie wartościowy.

Pomysł wydaje się bardzo logiczny, ale nie przewidziano, że największą ilość klikania w cokolwiek generują osoby bardzo młode. Nawet nasz ojczysty Gemius wykazał, że największą reaktywność w internecie mają osoby pomiędzy 15, a 25 rokiem życia. Reszta widzów owszem ogląda, ale nie ma potrzeby klikania w cokolwiek. Zatem wpisując w YouTube wyraz praca, na samej górze zobaczysz filmy osób, które w pracy były pierwszy raz w życiu, albo nigdy. A to nie znaczy że nie ma innych materiałów, po prostu algorytm wybił w pierwszej kolejności twórczość osób z największą ilością subskrypcji.

Statystyki wieku internautów
Młode osoby nie tylko siedzą na YouTube, ale też najwięcej klikają.

YouTube chce zmniejszyć wartość subskrypcji i lajkowania

Na oficjalnym kanale YT możemy dowiedzieć się, że ciągle trwają prace nad ulepszaniem algorytmu i już teraz system ocenia ile czasu oglądałeś filmik i kiedy go wyłączyłeś. Ta funkcja ma sprawić, by obniżać wartość materiałów, których autor twierdzi w tytule, że są na przykład o pracy, a naprawdę tylko mają takie słowo w tytule.

Jednak, by algorytm mógł ocenić, czy dany filmik jest wartościowy musi przebadać reakcje kilkunastu osób, więc zanim to zrobi to i tak przydzieli mu wartość na podstawie ilości subskrypcji, bo inna wartość nie jest znana w początkowym momencie.

Co sprawia, że filmik staje się popularny?

Aby dany filmik mógł zostać proponowany innym użytkownikom lub był wysoko w wynikach wyszukiwania na Youtube muszą zostać spełnione poniższe warunki:

  • kanał musi mieć dużo subskrypcji (powyżej 1000),
  • film musi mieć dużo lajków z rozsądną ilością dislajków,
  • filmik powinien mieć mało konkurencje na słowa w tytule,
  • materiał powinien przyciągać uwagę, by widzowie nie rezygnowali z oglądania zbyt szybko.

Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem działanie YT osobom, które dotychczas traktowały ten serwis trochę po macoszemu. A tymczasem można znaleźć tu dużo wartościowych materiałów, wystarczy wpisać wyraz dokument PL lub audycja, by dostać solidną porcję wciągającej rozrywki.

Jak zbierać subskrypcje i lajki?

Są proste i skuteczne metody dzięki którym zwiększysz ilość subów na YT, ale warto wiedzieć, że okres, gdy ludzie we wszystko klikali i subowali skończył się jakieś 5 lat temu. Poniżej skuteczne pozyskiwanie subskrybentów:

  • proś o subowanie na początku i na końcu filmu,
  • wytłumacz, po co zbierasz subskrypcje,
  • powiedz, co zyskuje się dzięki subskrypcjom,
  • mów o subskrypcjach krótko, nie męcz odbiorcy.

Zasubskrybuj kanał W Portfelu, by wiedzieć więcej!! Pozdrawiam!