Pytania do Urzędu Skarbowego, email do fiskusa, darmowe porady

Kontakt do Urzędu Skarbowego, email do fiskusa, czat darmowe porady

Zapewne niejednokrotnie zastanawiałeś się, jak uzyskać pomoc w sprawie rozliczenia PIT. Niestety dotychczas człowiek był zdany na siebie, czyli odsyłano go do płatnych porad lub uzyskiwało się zdawkowe, nie zawsze jasne, darmowe porady. Ale to się wreszcie zmieniło.

Kontakt do skarbówki (fiskusa, urzędu skarbowego)

Od jakiegoś czasu portal finanse.gov.pl działa w zupełnie nowej szacie graficznej, a nawet zmienił adres internetowy. Teraz automatycznie zostajemy przekierowani na www.podatki.gov.pl i tam się dzieją prawdziwe cuda, bowiem okazuje się, że jest tam dosyć dobrze zorganizowana pomoc dla podatnika, a przynajmniej tak to wygląda i otrzymałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Wcześniej adres email do konsultantów było ciężko znaleźć.

Osobiście nigdy nie byłem zadowolony z informacji, jakie można było uzyskać w placówkach Urzędu Skarbowego. Tym razem jesteśmy jasno zapraszani do kontaktu.

Najlepsza darmowa porada finansowa?

Ale Uwaga. Czegokolwiek dowiesz się z tego portalu jest jakby średnio ważne, to znaczy, że gdy źle rozliczysz się z podatku, to nikt nie potraktuje Cię ulgowo, z powodu informacji jakie dostaniesz od konsultantów. Bowiem, nawet indywidualna płatna interpretacja przepisów, ma małe znaczenie w przypadku sporów z Urzędem Skarbowym i jest wiele przykrych doniesień na ten temat w internecie.

Wracając do sedna, mamy do wybory czat z konsultantem lub korespondencja email. Czat Krajowej Informacji Skarbowej dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Rozmowa odbywa się z wykorzystaniem specjalnego formularza online.

Druga uwaga, to taka, że czat z konsultantem lubi się zamykać i trzeba wykazać się cierpliwością.

Jak dowiadujemy się z portalu podatkowego, usługa umożliwia zadawanie pytań wyłącznie z zakresu prawa podatkowego i celnego niewymagających skomplikowanej analizy i interpretacji przepisów. Podobno, co powinno cieszyć, w przypadku gdy konsultant nie jest w stanie udzielić odpowiedzi, rozmowa może zostać przełączona do eksperta.

Jak widać, coś w tym kraju jednak poszło do przodu. Polecam pisać do konsultantów w każdej sprawie i robić zdjęcie czyli klikając “prt sc” podczas rozmowy, by potem mieć jakikolwiek dowód, chociaż, jak mówiłem może on nie zostać uznany za ważny. Zdjęcie z rozmowy możemy zrobić też smartfonem.